Sectiune dedicata transporturilor ce au tranzitat portul Sulina

   Ruleta crizei se invarte si in sectorul transporturilor pe apa, infuentand parghiile ce actioneaza asupra diverselor ramuri ale economiei locale.

Grafic tranzit nave maritime
Grafic tranzit nave maritime

   Privind comparativ numarul total al navelor maritime ce au tranzitat portul Sulina in drumul lor catre porturile de destinatie, observam o crestere cu aproximativ 25 de procente a traficului in amonte (2009 = 584 nave maritime; 2010 = 731 nave maritime) si cu circa 9,4 procente a celui in aval (2009 = 733 nave maritime; 2010 = 802 nave maritime) pe parcursul anului 2010 fata de anul 2009.


   Prezentul material nu intentioneaza sa analizeze motivele acestei cresteri ci doar sa evidentieze in cadrul unei scurte enumerari, variatiile traficului de nave, marfuri si pasageri ce au tranzitat portul Sulina.



Grafic tranzit marfuri
Grafic tranzit marfuri

   In ceea ce priveste cantitatea de marfa aflata la bordul acestor nave maritime se constata cresterea cu 29,6 procente a cantitatii de marfa transportata in amonte (2009 = 393.608 t.; 2010 = 510.365 t.), iar in aval o crestere cu 9,6 procente (2009=2.169.911 t.; 2010=2.378.974 t.).


   Dincolo de dexteritatea crupierului ce arunca bila si bucuria celor ce au nimerit numerele castigatoare, ruleta are si perdantii ei.



   Studiul comparativ in sectorul transporturilor fluviale de calatori reliefeaza o scadere cu aproape 5 procente a numarului de calatori sositi in portul Sulina la bordul navelor de pasageri ce au efectuat curse regulate pe parcursul anului 2010 fata de anul 2009.

Grafic transport pasageri
Grafic transport pasageri

   De asemenea, o scadere de circa 7,8 procente, este, de asemenea, ilustrata de cifrele ce indica numarul total al calatorilor ce au plecat din Sulina pe parcursul anului 2010 fata de anul 2009.


   Diversele studii la nivel national si european aseaza Dunarea in centrul atentiei, integrand-o in politicile si strategiile de dezvoltare regionala, principalele jaloane ale acestora vizand dezvoltarea turismului.


   Diversele studii la nivel national si european aseaza Dunarea in centrul atentiei, integrand-o in politicile si strategiile de dezvoltare regionala, principalele jaloane ale acestora vizand dezvoltarea turismului.



   Daca privim prin prisma reducerii numarului de calatori inregistrata pe parcursul anului 2010, a dificultatilor cu care se vor confrunta potentialii turisti pe parcursul anului 2011 si a lipsei fondurilor pentru imbunatatirea infrastructurii-suport pentru turism, tragem o concluzie trista, inspirata de o discutie cu un iubitor de natura ce aducea in discutie frumusetea imprejurimilor oraselului de la capat de Dunare: ... frumusetea exista, doar ca se iroseste in lipsa privitorului, indiferenta la motivul absentei acestuia...

    Copyright Primaria orasului Sulina 2008